Reklamačný poriadok
ČLÁNOK I
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
AOJ-DELUX s. r. o.
Buková 859/12
040 14 Košice-Košická Nová Ves
IČO: 54588294
DIČ: 2121726112
IČ DPH: SK2121726112
Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č. 54125/V
ČLÁNOK II
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANÉHO TOVARU ALEBO POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB
17. Pri tovare typu softvér sa záruka vzťahuje výhradne na fyzickú čitateľnosť inštalačných médií. Okamihom odstránenia ochranných prostriedkov (fólií, pečatí, otvorenie obálky, a pod.) sa kupujúci stáva oprávneným užívateľom softvérového produktu a akceptuje licenčné ujednania výrobcu softvéru. Tento druh tovaru už nie je možné vrátiť predávajúcemu. Na spotrebný materiál (farbiace pásky, tonery, tryskové hlavy, batérie a pod.) je poskytovaná obmedzená záruka (len na funkčné závady), a to i keď je súčasťou tlačiareň, na ktorej je záruka dlhšia. V prípade, že je z kazety spotrebované viac ako 10% atramentu, nebude reklamácia uznaná. Súčasťou reklamačného protokolu musí byť aj výtlačok s preukázanou chybou kazety.
18. Ak spoločnosť pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto spoločnosť nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však spoločnosť o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré spoločnosť spotrebiteľa neupozornila, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť. Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť spoločnosti všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
19. Každá vec predávaná spoločnosťou je pri predaji na požiadanie spotrebiteľa predvedená a preskúšaná, aby sa spotrebiteľ zoznámil s jej funkciami, vlastnosťami a údržbou ako aj s technickými a prevádzkovými podmienkami popísanými v návode na obsluhu tejto veci.
20. Spotrebiteľ je povinný pri používaní veci dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel aj podmienky stanovené pre používanie veci v záručnom liste alebo v návode na použitie, pripojenom k veci, užívať a ošetrovať vec v súlade s jej prirodzenou životnosťou a pokiaľ je vec zaplombovaná, nesmie porušiť tieto plomby.
21. Obsah, rozsah a podmienky záruky znamená:
a) na ktoré vlastnosti tovaru sa poskytuje dlhšia záručná doba (môžu to byť len niektoré vybrané vlastnosti, nemusí to byť nevyhnutne vec ako celok),
b) aké plnenie poskytne predávajúci (ak sa vada v poskytnutej záručnej dobe vyskytne – môže sa dohodnúť napr. vždy na vrátení zaplatenej kúpnej ceny alebo na výmene za bezvadnú vec),
c) aké doklady musí spotrebiteľ pri uplatnení práv z takto poskytnutej záruky predložiť, resp. aké iné podmienky musí splniť (napríklad vrátenies pôvodným obalom), aby sa mohol domáhať svojich práv pri poskytnutej záruke.
22. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru alebo služby.
ČLÁNOK III
VYLÚČENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
a) prirodzeným opotrebením veci,
b) nedodržaním zásad používania (nesprávnou obsluhou a údržbou v rozpore s návodom na obsluhu),
c) mechanickým poškodením veci, vrátane náhodného, najmä poškodením plastových či kovových častí (pádom, cudzím predmetom a pod.), spojené s porušením ochrannej plomby na veci,
d) neodborným elektrickým zásahom, prepätím v sieti, prípadne pôsobením elektrostatického výboja,
e) prevádzkovaním veci mimo špecifikácií daných,
f) prírodnými živlami,
g) prevádzkovaním v nevhodnom prostredí a poškodením nevhodnou obsluhou,
h) spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do veci alebo jej súčasti.
a) vec použitú alebo darovanú, o vadách ktorej spotrebiteľ vedel pred prevzatím veci,
b) vec s neúplným, poškodeným alebo odstráneným výrobným číslom alebo iným identifikačným znakom,
c) vec s poškodenými záručnými plombami, nálepkami alebo inými ochrannými znakmi,
d) na diely spotrebného charakteru spotrebované pred koncom záruky,
e) poruchy spôsobené použitím komponentov iných, než odporúčaných výrobcom, alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom, alebo dodávateľom,
f) vady spôsobené náhodným alebo zámerným vniknutím kvapaliny, hmyzu alebo cudzích predmetov do vnútra veci,
g) pokiaľ sa vada prejavuje iba pri použití softvéru, u ktorého nie je kupujúci schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softvéru a spotrebného materiálu,
h) vybité batérie, zníženie kapacity batérie spôsobené jej opotrebovaním alebo vytečeným elektrolytom,
i) vec, ktorá nesie známky pokusu o násilné otvorenie,
j) vec, vady ktorej spotrebiteľ reklamuje po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si ma tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti.
ČLÁNOK IV
UPLATNENIE REKLAMÁCIE
a) je potrebné predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol zakúpený v spoločnosti.
b) je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre reklamáciu uvedené v záručnom liste (najmä fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),
c) pre správne posúdenie vady tovaru je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami,
d) vprípade, že si spotrebiteľuplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom, je potrebné predložiť originál záručného listu.
3. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu v reklamačnom oddelení prevádzky spoločnosti.
4. Ak je v záručnom liste uvedený podnik určený k vykonaniu opravy, ktorý je v mieste prevádzky spoločnosti, alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom, spotrebiteľ uplatní právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Spotrebiteľ má nárok, aby podnikateľ určený na opravu vykonal opravu v lehote dohodnutej, pri predaji veci medzi spoločnosťou a spotrebiteľom.
5. O prijatej reklamácii je predávajúci vystaviť doklad o prijatí zariadenia na reklamáciu s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila. Predávajúci je povinný v potvrdení o prijatí reklamácie určiť lehotu, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Na účel určenia lehoty podľa predchádzajúcej vety sa primeranou lehotou rozumie najkratší čas, ktorú predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu a závažnosť vady.
ČLÁNOK V
VYBAVENIE REKLAMÁCIE
VI
REKLAMAČNÉ KONANIE
Článok VII
PREVZATIE REKLAMOVANEJ VECI KUPUJÚCIM
ČLÁNOK VIII
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
ČLÁNOK IX
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
V Košiciach dňa 01. 07. 2025
Moldavská 43/A
040 11 Košice
Slovenská republika
Všetky práva vyhradené © MobileCare.sk 2023 - člen obchodných značiek MCARE Group